Edd China


Edd China (ur. 9 maja 1971 roku w Wielkiej Brytanii) – specjalista motoryzacyjny, występujący w angielskiej telewizji i radiu. Pojawia się m.in. w programach Auto Trader i Wheeler Dealers, które prowadzi wraz z prezenterem telewizyjnym Mikiem Brewerem.

 

Edd China również pojawił się w różnych programach radiowych. Kształcił się w King Edward's School, Witley. Wystąpił także w programie Top Gear, gdzie pokazał Rovera 800 (kupionego za 200£) który został zmodyfikowany w takie gadżety jak np. fotel katapultowy za jedynie 100£. Dwupiętrowe samochody w Top Gear (Sezon 11, odcinek 6: British vs Germans) również zostały wyprodukowane przez Edda Chinę.

China legitymuje się tytułem inżyniera z zakresu projektowania produktu zdobytym na London South Bank University. Dziennikarz jest dyrektorem swojego własnego przedsiębiorstwa Cummfy Banana Limited założonego w marcu 1999. Firma zajmuje się projektowaniem i produkcją wyjątkowych pojazdów dla reklam, unikatowych pojazdów na różne okoliczności m.in: śluby, bale oraz do celów promocyjnych. Mieszka i pracuje w Hampshire w Anglii.

 

Edd China jest posiadaczem światowego rekordu Guinnessa w najszybszym biurze. Jego konstrukcja rozpędzała się do 92 mil, 148 km/h, tym samym pobił stary rekord świata z prędkością 82 mil, 132 km/h, który także należał do niego.

W Polsce jest on znany głównie z występowania w programie Fani czterech kółek emitowanym na antenie Discovery Channel.

 

Źródło: Wikipedia

 


 

Motoryzacyjne zwierzenia  Edda Chiny:

 

Edd dostał do tej pory tylko 3 punkty karne w brytyjskim rejestrze DVLA.

 

Powodem tych wykroczeń były zazwyczaj… zbyt niskie limity maksymalnej prędkości na drodze.

 

Prawo jazdy zrobiłem w… 1988 roku.

 

Moim pierwszym samochodem był… Volkswagen Beetle 1303 w kolorze młodego kurczaka.

 

Aktualnie jeżdzę… Range Roverem Vogue SE TDV8.

 

Autem moich marzeń jest… bardzo trudno jest wybrać to jedno jedyne, tyle przecież na przełomie ostatnich lat powstało pięknych modeli. Ale według mnie najciekawsze są: McLaren F1, Amphicar – samochód-amfibia, Roadster Tesli czy też Cord Phaeton z 1937 roku…

 

Co lubię w samochodach… sprytne rozwiązania trudnych problemów, ponętny design, efektywność i umiejętne wykorzystanie osiągnięć techniki. A także to, że auta są świetnym dowodem kreatywności ich twórców; można rozwiązywać te same problemy w wielu modelach na wiele różnych sposobów.

 

A czego w nich szczególnie nie cierpię… korków na drogach i sztampowego designu niektórych modeli.

 

Brytyjscy kierowcy… powinni być dumni, że mają najlepszą sieć dróg na całym świecie. A także z tego, że za kółkiem są dla siebie niezwykle mili i uprzejmi.

 

Jazda samochodem to świetne uczucie, ponieważ… daje poczucie wolności.

Piosenki, których zawsze słucham za kółkiem… „Art of Noise” ZZ Topa.

 

Powód, dlaczego wciąż „siedzę” w tym biznesie… bo to całe moje życie, po prostu. A poza tym Mike na pewno by sobie beze mnie nie poradził (i vice versa…).

 

Moje najlepsze przeżycie związane z samochodami… jazda Lamborghini Urraco po Dolomitach podczas WD10.

 

Samochód, który nie przypadł mi do gustu… Morris Minor „Woody”.

 

Dlaczego?... Bo to absurdalny miks części i designu. To znaczy: kto, u diabła, wpadł na pomysł, by przymocować aluminiowy dach do drewnianej ramy za pomocą stalowych gwoździ?!

 

Gdybym miał zbudować swój własny, wymarzony samochód, wyglądałby on jak… kanapa.

Nasz program to najlepszy program o samochodach, ponieważ... każdy może robić to co my i czerpać z tego tyle samo radości. Dajemy też sporo wskazówek, podsuwamy różne pomysły i inspirujemy widzów, by spróbowali wcielić to wszystko, co widzą na ekranie, we własnym życiu.

 

Mój idealny samochód musi mieć… sporą przestrzeń dla nóg, podgrzewane siedzenia i kierownicę oraz podstawki na kubki!

Przyszłością motoryzacji są… elektryczne auta.

…a co już na pewno nie wróci, to… wszystko, co ma cokolwiek wspólnego z układem recyrkulacji spalin (wiem, brzmi trochę kontrowersyjnie, ale poczekamy, zobaczymy…).

 

Moje motto kierowcy… Z drogi, śledzie, kierowca jedzie!

 

Źródło: Discovery Channel